ini bukan blog AirAsia
"graviti kuat buat kita rasa melekat dan tak rasa bumi ini berputar,
tapi graviti jugak tak kuat sebab burung burung masih boleh terbang tinggi.
Hebatnya ciptaan Tuhan."

Mimpi Ferrari Scuderia

catatan kehidupan hari 15 julai 2009













Driving a Ferrari dalam Mimpi.

Macam biasa, aku memang giler dengan kelajuan.
Kelajuan bagi aku kepuasan.
Tapi aku suka bawak laju bila aku drive atau naik motor berseorangan.
Aku tak suka membahayakan orang yang aku bawak.

Ferrari memang antara 'supercar' yang aku tergila-gilakan.
Aku hanya pernah menjenguk kepala tengok interior sebuah Ferrari (ada ker?)

Apalah agaknya rasa mereka-mereka yang pernah drive kete tu kan?
Mulanya aku suka Ferrari Modena spider,lepas tu F355,Enzo ada gak aku suka kejap.
Sekarang aku termimpi-mimpi Ferrari Scuderia.
isk isk isk...solidnya design..

Cita-cita.

Bercita-cita besar? Mungkin.
Tak salah bercita-cita.
Dari cita-cita jadi impian.
Dari impian jadi keazaman.
Dengan keazaman datang tekad.
Ada tekad mula ikhtiar.
Sudah ikhtiar....
Tawakkal pada ALLAH.

Bukan dalam hal Ferrari tu jer.
Dalam semua hal aku cuba ikut flow yang kat atas tu.
Terkadang kantoi jugak.
Manusia memang macam tu.(ayat penyedap hati)

Jemputan Naza Italia

Mana la tau, satu hari yang indah,
Naza Italia jemput aku untuk merasai pengalaman sehari memandu Ferrari..tanpa syarat.
Fuh!
Tak dapat aku bayangkan excitednya aku masa tu.

Tak pun, aku dipelawa untuk memiliki sebuah Ferrari Scuderia.
Ye la, kete tu bukan ada banyak pun. Hand made lor.
Bukan semua orang kaya boleh beli.
hahahaha..cukup cukup la tu dulu.

Nanti jadi macam Mat Jenin pulak aku ni.

Alih-alih, balik keje tadi bearing tayar depan motor aku pecah.
Esok la ganti, InsyaALLAH.

Ferrari oh Ferrari.

-terbang bebas-

0 comments:

Post a Comment