ini bukan blog AirAsia
"graviti kuat buat kita rasa melekat dan tak rasa bumi ini berputar,
tapi graviti jugak tak kuat sebab burung burung masih boleh terbang tinggi.
Hebatnya ciptaan Tuhan."

cinta syurga

catatan kehidupan hari 16 julai 2009

Cinta

Apa itu cinta? (aku dah banyak kali tanya ni..huhuhu)
Indahkah cinta?

Aku pun tak tau kenapa kebelakangan, persoalan ni yang muncul (bertubi-tubi pulak tu) dalam kepala aku.
Aku masih mencari cinta yang tulus, yang mulus..yang tulus.

Macam mana nak ditafsir pencarian aku ni?

Gunakanlah akal.

Tak semestinya aku mencari cinta manusia.
Mungkin aku mencari cinta kepada yang Maha Mencipta? Mungkin.

Ada masa-masanya, aku dikaburkan pandangan hati. Aku hilang jejak dalam mencari arah hidup.
Bila aku kembali sedar akan tujuan hidup ni, baru hati aku tenang.

Sudah Terang Lagi Bersuluh.

Mudah je sebenarnya.

Al-quran.

Pelajari bacaannya, fahami, dalami maksudnya. InsyaALLAH.

-terbang dengan cinta syurga-

0 comments:

Post a Comment