ini bukan blog AirAsia
"graviti kuat buat kita rasa melekat dan tak rasa bumi ini berputar,
tapi graviti jugak tak kuat sebab burung burung masih boleh terbang tinggi.
Hebatnya ciptaan Tuhan."

cari duit belanja

Catatan kehidupan hari 11 Julai 2009

Mana Nak Cari Duit Lebih?

Duit belanja merujuk kepada banyak perkara.

cari belanja sekolah

Kepada yang masih menuntut (student), hal ini memang fokus, selain nak abiskan study dengan Anugerah Dekan.

Mana nak carik belanja sekolah?
Ye la, yuran mahal.
Belanja harian lagi.
Duit buku lagi.
Duit exam lagi.
Top up lagi.

Betapa terbebannya golongan pelajar ni.

Aku kesian dengan diorang ni.
Aku pun penah lalui masa-masa sukar macam tu dulu.
Dan aku tak (berapa) tahan dugaan masa tu.
Jadi,aku mengalah dengan dugaan.
Hasilnya,perjalanan study aku kantoi (tak abis).

Menyesal?

Siapa kata aku tak menyesal.
Tapi aku boleh buat apa-apa ke dengan menyesal?
Perkara dah lepas 11 tahun dulu.

Now, is all that matter...sekarang.

cari belanja keluarga

Bila dah berkeluarga, soal cari belanja tak selesai.
Takkan selesai rasanya.
Ye la, tanggungan dah bertambah.
Kena usaha cari duit lebih.

Macam mana?

Ikhtiar ada di mana-mana. Cuma nak dicari dan diusahakan je.
InsyaALLAH, bila ikhtiar kerana ALLAH, ALLAH mudahkan. Amin.

Bila ada peluang cari belanja ,gunakan.

-belanja terbang-

0 comments:

Post a Comment