ini bukan blog AirAsia
"graviti kuat buat kita rasa melekat dan tak rasa bumi ini berputar,
tapi graviti jugak tak kuat sebab burung burung masih boleh terbang tinggi.
Hebatnya ciptaan Tuhan."

Provokasi Rokes

Aku memang suka mem-follow ayat ayat provokasi di pelbagai tempat.
Kalau ada di facebook, aku baca (walaupun aku takde profil facebook, aku masih boleh baca komen di dinding dinding mereka).
Kalau ada di blog blog, maka aku akan berlama lamaan di laman itu membaca satu persatu.

Terkebelakang ini, salah satu ayat provokasi yang buat aku rasa nak muntah darah membacanya berbunyi begini,

"Ui, banyaknya duit aku dalam akaun ni. Dah macam gaji doktor. Betul ke gaji aku macam doktor ni?"

Itu status update budak budak yang taknak sunat tapi kini bekerja sebagai macai di sebuah syarikat penerbangan merah.

Dan ini jawapan aku dari blog ini untuk makhluk ganjil tu.

"Oi bahalul, kalau pun gaji kau tu banyak, bukannya kau dapat tiap tiap bulan. Doktor doktor tu dah tentu dapat banyak macam tu tiap tiap bulan. Yang kau baru dapat sekali setahun nak komen kat dinding orang lain tu apahal? Nama kau tu tetap takde DR kat depan. Orang lain pandang kau tu tetap seorang macai, jadi tak payah la nak jadi sombong bodoh!"

Aku tak kisah kau nak dapat banyak mana, tapi tak payah nak berlagak.
Kalau tetiba kereta kau eksiden & kena habiskan duit tu buat repair amacam, cukup?
Kalau kau kena samun kat memana sampai habis semua duit tu amacam, cukup?

Jadi, cukup cakap syukur kepada Tuhan. Sudah!

Itu awalan cerita aku pasal provokasi ni.

Untuk cerita lain, kepada mat mat rock, sekarang aku nak provokasi sama korang.

Di satu sudut dunia, dengarnya dah ada satu majalah best.
Majalah ni dihasilkan oleh para rokes maka nama majalah ni Rokes.

Bukan main main punya majalah.

Majalah ni pasti meletup sebab:

-diorang buat majalah ni tak mintak bantuan / subsidi kerajaan.
-diorang tak rasuah mana mana pihak nak bagi majalah ni naik.
-bila korang baca ini majalah, dia ada feel 'hidup', tak macam bila korang baca majalah sekolah yang penuh cerita koperasi. Boleh mati jiwa dibuatnya.
-sikit hari lagi, bila majalah ni dah cukup top, Amy Sej, Awie Wink pun mesti beli ini majalah (aku tak tau camne, tapi mesti.)
-majalah ni tak payah tunggu ketua ketua pengarah atau menteri menteri bagi kata kata aluan tapi masih boleh laku giler.
-penulis penulis dan para editor majalah ni suma berkepakaran dalam bidang yang diorang tulis. (setakat review sejarah perkembangan rock Malaya tu celah gigi jer. Itu belum kira review rock kat arena antarabangsa.Jarvis Branson Cocker pun respek).

Dan kenapa pulak korang kena mesti beli majalah ni:

-budak budak rok tak main la pinjam pinjam baca ni,kena ada hakmilik sendiri, baru nampak true.Nanti senang nak ulur otograf untuk para otai Rokes tu sain.
-majalah ni memang mampu milik, tak kisahlah korang adalah rokes yang jadi posmen, pegawai bank, penggiat seni, CEO, artis, mahupun pelajar. Rok tetap rock!
-majalah ni ada 'nilai dalaman', macam perabot antik. Kalau korang tak minat perabot antik, aku tak peduli, yang penting majalah ni lagi bernilai daripada perabot antik.

Korang takkan dapat beli kat kedai sebab hanya abdul rokes (beserta rakan rakan) yang jual majalah ni, dan hanya abdul rokes (beserta rakan rakan) yang boleh jawab soalan korang.
Sila email dia kat: rokesmail@gmail.com.

Jadi, kalau korang rasa korang rockers yang true, rockers yang hebat, rockers yang sejati, maka rock korang hanya cukup sifat dengan majalah Rokes ni. Kalau tak, rok korang cacat dan tempang.

Kalau tak cukup provokasi rokes ni, nanti lain entri aku tambah.

0 comments:

Post a Comment