ini bukan blog AirAsia
"graviti kuat buat kita rasa melekat dan tak rasa bumi ini berputar,
tapi graviti jugak tak kuat sebab burung burung masih boleh terbang tinggi.
Hebatnya ciptaan Tuhan."

Jalan berturap yang berghairah lama

Ni entri pendek sebab aku agak sibuk menjenamakan semula page page fesbuk yang ada. Selain dari itu, aku tengah tipis kesabaran menunggu kelahiran majalah saluran orang kebanyakan yang bakal mengetopi carta majalah berbahasa Melayu terunggul, Rokes. Jangan main main, tanpa kronisme, tanpa rasuah, tanpa pengaruh Ketua Pengarah, majalah itu mampu juga menggegarkan arena majalah di Malaysia ni. Setakat majalah Mangga tu, bila bila masa je boleh kena tapau. Korang baik tempah cepat, jangan sampai malu sendiri sebab takde majalah Rokes tu nanti.

Entri ni sebenarnya aku cuma nak marah kepada pakar pakar pembinaan jalan di Malaysia.

Untuk makluman pihak tuan, jalan yang baru berturap itu amatlah aku hargai. Walaupun tiada pilihanraya yang bakal berlaku di kawasan ini, usaha pihak Tuan menurap dan meratakan komposisi jalan di sini amatlah aku hargai.

Namun, tanpa garisan putih suci di kiri kanan jalan serta di tengahnya, amatlah membahayakan para penunggang motor yang gemar pulang lewat malam dari mencari rezeki seperti aku.

Aku sedia maklum yang garisan garisan itu tidak dilukis sejurus siapnya proses penurapan bagi memberikan ruang untuk tar yang berkategori basah untuk kering. Fokus utamanya adalah ia sedang 'basah'. Aku faham itu.

Tapi kalau sampai enam bulan nak tunggu tar basah tu kering, takkan lama sangat 'ghairah'nya tar tu sampai tak kering kering daripada kebasahan?

Sapa nak jawab sekarang?

0 comments:

Post a Comment