ini bukan blog AirAsia
"graviti kuat buat kita rasa melekat dan tak rasa bumi ini berputar,
tapi graviti jugak tak kuat sebab burung burung masih boleh terbang tinggi.
Hebatnya ciptaan Tuhan."

Sapa nak order rokok elektronik?

Lepas aku post entry rokok bukak, aku pun baca la suwatkaba online, baru la aku tau kenapa mamak lahanat tu taknak jual rokok bukak kat aku.

Rupanya harga rokok naik lagi esok 4 Oktober 2010.

Gampang!

Kalau mamak tu jual arini baru dapat 80 sen sebatang tapi kalau jual esok boleh dapat seringit sebatang.

Memang minda bisnes, aku jer yang lambat sebenarnya.

Memang gampang!

Maka aku pun teringat kat rokok elektronik yang penah dipromote kat aku dulu.

Maka aku rasa, rokok eletronik la solusi terbaik untuk para perokok abad ini. Tegar tak tegar tu citer lain. Kasi try dulu.

Antara kebaikan rokok elektronik yang aku tau:

1.yang disedut dan yang dihembus tu wap air, bukan asap. Maka takde la Bau asap Danhiw atau Maboro yang busuk tu melekat kat baju. Member aku siap buat esperimen tak basuh baju 3 hari dengan mengembus wap air tu kat baju yang beliau pakai. Keputusan memang mena'jubkan. Takde bau asap pun. Yang ada cuma bau badan yang macam gampang.

2.bole isap kat mana mana lokasi yang disukai; dalam umah, dalam bilik tido, dalam jamban, dalam opis, dalam shoping kompleks. tapi perlu maklum yer, pengisapan di kawasan larangan adalah tertakluk kepada risiko sendiri serta kebijaksanaan korang mendemo kepada pak guard dan mak guard yang belagak menyoal siasat macam polis tu. Kalau korang pandai ngayat, untung untung pak gad tu pun beli dari korang. Tapi maap, perisa suria dan kretek kretek lain kegemaran pak gad belum dicipta lagi.

3.kandungan katrij, yer katrij, kerana pada katrij tu lah adanya perisa perisa tu diisi. Kandungannya cuma nikotin pada tahap yang tidak membahayakan seekor semut pun. Tar, racun tikus, asbestos, klorofom serta 3000 jenis racun racun berbahaya lain tidak ada dalam senarai kandungan. Ketagihan pada rokok pun disebabkan oleh nikotin maka nikotin la yang ada dalam tu. Yang lain lain tu value added jer sebenarnya.

4.sejak melayan rokok elektronik tu, pengguna Encik Jo (bukan nama sebenar) sudah tidak mengalami batuk batuk tercekik ketika tidur lagi. Beliau juga merasakan badan beliau semakin ringan walaupun mesin timbang tidak menggambarkan keringanan tersebut.

5.penggunaan katrij digambarkan penggunaannya seperti persamaan di bawah:
1 katrij = pengisapan untuk 14 batang rokok konvensional sepeti jenama Danhiw dan Maboro = kegunaan 2 hari bergantung ketegaran perokok. Dari segi harga, satu katrij hanyalah RM5 (ni harga masa yang aku tau 4 bulan lepas, sebarang kenaikan akan aku maklumkan kendian). Katrij didatangkan dalam set 3 katrij dijual pada harga RM15.
Maka 3 katrij = pengisapan untuk 45 batang rokok konvesional = RM15 = lebih murah dari RM10 untuk sekotak Danhiw 20 batang.

6.kegunaan pemetik api Zippo ataupun jenama Yaaho atau mancis cap orang terbang adalah menjadi lupus kerana tiada unsur api yang diperlukan untuk menghisap rokok elektronik ini. Dalam zaman teknologi ini, bateri berkuasa rendah dan tidak memudaratkan menjadi pemangkin untuk rokok elektronik ini beroperasi. Memandangkan kita tidak pernah lupa mengecas bateri henpon setiap detik maka akan lebih urban lagi jika kita dilihat mengecas batang rokok elektronik yang mengandungi bateri tersebut.

Maka aku dengan chargasnya menginfo member aku yang jadi supplier rokok elektronik ni untuk bersedia dengan pesanan pesanan yang bakal diterima (kalau korang nak boleh la aku orderkan).

Itu la antara info yang aku ada.

Bila ada info lagi, aku tambah la kendian.

Sesapa minat nak order rokok eletronik ni bleh email kat aku:presidenkhai@gmail.com

akukata:
lahanat kapitalis punya mamak.

0 comments:

Post a Comment